Zgodnie z art. 30 pkt. 1 Ustawy o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 527 z późn. zm.), TBS może wynająć lokal mieszkalny osobie fizycznej, która partycypuje w kosztach budowy lokalu, którego będzie Najemcą, przy spełnieniu następujących kryteriów:
1. osoba fizyczna oraz osoby zgłoszone do wspólnego zamieszkania, w dniu objęcia lokalu, nie posiadają tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego w tej samej miejscowości.
2. dochód gospodarstwa domowego, w dniu zawarcia umowy najmu, nie przekracza 1,5 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w danym województwie ogłoszonego przed dniem zawarcia umowy najmu (wysokość przeciętnego wynagrodzenia ogłaszana jest przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Monitorze Polskim o więcej niż: 5% w jednoosobowym gospodarstwie domowym; 55% w dwuosobowym gospodarstwie domowym; o dalsze 35% na każdą dodatkową osobę w gospodarstwie domowym o większej liczbie osób.
Wysokość maksymalnego, miesięcznego wynagrodzenia przypadającego na gospodarstwo domowe dla osób fizycznych wynajmujących mieszkanie w TBS:.
LICZBA OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM |
1 OSOBA |
2 OSOBY |
3 OSOBY |
4 OSOBY |
5 OSÓB |
DOCHÓD GOSPODARSTWA DOMOWEGO NIE PRZEKRACZA 1,5 PRZECIĘTNEGO MIESIĘCZNEGO WYNAGRODZENIA WIĘCEJ NIŻ O: |
5% |
55% |
90% |
125% |
160% |
MAKSYMALNY DOCHÓD GOSPODARSTWA DOMOWEGO PLN/OSOBĘ. |
9 918,58 |
14 641,72 |
17 947,91 |
21 254,11 |
24 560,30 |
3. Przyszły Najemcą tego mieszkania bądź pracodawca lub osoba prawna posiadająca interes prawny w pozyskaniu mieszkania na wynajem poniesie koszty partycypacji oraz wpłaci kaucję zabezpieczającą.
|
Pozostałe 70% - 80% kosztów przedsięwzięcia finansowane jest z kredytu udzielanego naszemu Towarzystwu przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach środków kredytowych z Krajowego Funduszu Mieszkaniowego. Umowę najmu lokalu mieszkalnego Kościerskie TBS Sp. z o.o. zawrze z najemcą po wybudowaniu tego lokalu i oddaniu do użytkowania.
Oferta naszej spółki może stanowić dobre rozwiązaniu problemu mieszkaniowego dla osób poszukujących własnego mieszkania, szczególnie tych osób, które:
Zainteresowanych ofertą zapraszamy do siedziby Kościerskiego TBS Sp. z o.o. przy ul. Świętojańskiej 5d, gdzie można zasięgnąć szczegółowych informacji w godzinach urzędowania Spółki.
OGŁOSZENIE
Kościerskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Kościerzynie ogłasza, że przyjmowane są wnioski na najem lokali mieszkalnych:
Wyżej wymieniony lokal składa się z dwóch pokoi, kuchni, łazienki z wc, przedpokoju i przynależnej piwnicy o pow. 9,20 m2 i jest gotowy do zasiedlenia.
Termin składania wniosków upływa w dniu 06.08.2021 r.
Przed zawarciem umowy wymagana jest wpłata:
- partycypacji 39 331,64 zł
- kaucji 5 211,00 zł
Wyżej wymieniony lokal składa się z trzech pokoi, kuchni, łazienki, wc, przedpokoju i przynależnej piwnicy o pow. 3,90 m2 i jest gotowy do zasiedlenia.
Termin składania wniosków upływa w dniu 06.08.2021 r.
Przed zawarciem umowy wymagana jest wpłata:
- partycypacji 57 913,55 zł
- kaucji 7 282,66 zł
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych w roku poprzednim osoby ubiegającej się o najem oraz osób zgłoszonych przez nią do wspólnego zamieszkania.
Formularze do pobrania:
OFERTA NA ADMINISTROWANIE
NIERUCHOMOŚCIĄ MIESZKANIOWĄ
NASZYM CELEM JEST PRAWIDŁOWE UTRZYMANIE NIERUCHOMOŚCI KU ZADOWOLENIU WŁAŚCICIELI
ZAPEWNIAMY:
Wiele Wspólnot Mieszkaniowych zaufało już nam i powierzyło swoje budynki. Mamy za sobą ponad 25 lat doświadczeń. Świadczymy usługi dla 87 Wspólnot Mieszkaniowych.
Wskazujemy Wspólnotom rozwiązania pozwalające obniżyć koszty utrzymania ich nieruchomości.
Obsługujemy nieruchomości przede wszystkim mieszkalne na terenie miasta Kościerzyna oraz Powiatu Kościerskiego. Ponadto w naszych zasobach własnych posiadamy 9 budynków.
Usługa administrowania zawiera:
1. Wykonywanie uchwał właścicieli.
2. Negocjowanie i przygotowywanie projektów umów
w imieniu Właścicieli.
3. Zapewnienie kontroli realizacji umów.
4. Zapewnienie dostawy mediów.
5. Obsługa rachunkowo - finansowa:
prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zarządu nieruchomością, należności i zobowiązań, a także rozliczeń z innych tytułów,
pobór i windykacja należności stanowiących przychody z nieruchomości,
prowadzenie rozliczeń przez rachunek bankowy,
dokonywanie rozliczeń i czynności zapłaty za roboty lub usługi świadczone na rzecz nieruchomości,
dochodzenie należności w postępowaniu upominawczym oraz sądowym,
występowanie w imieniu właścicieli przed sądem o zapłatę.
6. Działania zarządców i służb technicznych:
bieżąca kontrola i rozwiązywanie problemów technicznych występujących w obrębie nieruchomości wspólnej,
konserwacja nieruchomości wspólnej,
kontrola nad użytkowaniem nieruchomości zgodnie z jej przeznaczeniem,
nadzór nad utrzymaniem czystości i porządku na nieruchomości wspólnej oraz terenie przyległym.
7. Dokumentacja:
prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
przechowywanie oraz zabezpieczenie dokumentów Wspólnoty,
sporządzanie projektów uchwał.
8. Prace Budowlane:
wybór najlepszego wykonawcy robót budowlanych w ramach przeprowadzonych przetargów, zlecanie wykonania remontów oraz sporządzanie umów,
zlecenie wykonania robót budowlanych wykonawcom wskazanym przez zarządy Wspólnot Mieszkaniowych,
organizacja nadzoru nad wykonywaniem prac.
9. Zapewnienie atrakcyjnego ubezpieczenia nieruchomości.
10. Administrowanie odbywa się pod nadzorem radcy prawnego.
11. Świadczenie usług pogotowia technicznego czynnego całą dobę.
CENA ZA ADMINISTROWANIE
Cena za administrowanie zależy od zakresu świadczonych usług, ilości dostarczanych mediów, lokalizacji nieruchomości oraz stanu technicznego nieruchomości i podlega negocjacji.
Czynności wykraczające poza usługi administrowania wykonujemy na zlecenie Wspólnoty Mieszkaniowej po uzgodnieniu ceny jej wykonania.
USŁUGI DODATKOWE
W trosce o wygodę i poczucie bezpieczeństwa użytkowników danej nieruchomości, proponujemy pełen wachlarz usług dostosowanych do potrzeb naszych klientów. Poprzez stałe kontakty z wieloma dostawcami iwykonawcami możemy zaoferować Państwu korzystne cenowo usługi:
dokonywanie przeglądów okresowych nieruchomości wynikających przepisów Prawa budowlanego,
zabezpieczanie opracowania ekspertyz technicznych, certyfikatów i audytów energetycznych,
aktualizacja wartości nieruchomości (wycena rzeczoznawcy majątkowego),
możliwość monitorowania nieruchomości,
zapewniamy pomoc w uzyskiwaniu środków finansowych na inwestycje, w tym: kredyty termomodernizacyjne, inwestycyjne, dotacje z Funduszu Ochrony Środowiska.
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY
Sporządzając kalkulację dla Państwa nieruchomości pragniemy uwzględnić wszystkie oczekiwania Wspólnoty. Po uwzględnieniu Państwa sugestii i oględzinach nieruchomości, gotowi jesteśmy przedstawić szczegółową ofertę. W celu uściślenia warunków współpracy zapraszamy na bezpłatne konsultacje do siedziby naszej firmy lub oczekujemy na propozycję spotkania w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu. Nie chcesz przepłacać za mieszkanie i remonty to podejmij decyzję o wyborze naszej oferty administrowania. Dopełnimy wszelkich formalności, abyś mógł skorzystać z naszej oferty.
GWARANTUJEMY
dostępność 24h na dobę, 365 dni w roku,
nowoczesne technologie zarządzania,
obsługę przez licencjonowanych zarządców nieruchomości i doświadczoną kadrę inżynieryjno - techniczną.
indywidualne procedury obsługi dostosowane do potrzeb klientów.
Nasz adres:
83-400 Kościerzyna, ul. Świętojańska 5d
tel. (58) 686 32 13 (58) 686 38 20
sekretariat@ktbs.com.pl
www.ktbs.com.pl
W naszej działalności posiadamy również ofertę mieszkań na wynajem. Oferujemy też wykonywanie przeglądów okresowych nieruchomości wynikających zprzepisów Prawa Budowlanego
Zapraszamy do współpracy
Wojciech Spiczak Brzeziński
Prezes Zarządu - Dyrektor Spółki
Organy Spółki:
I Zgromadzenie Wspólników
Gmina Miejska Kościerzyna reprezentowana przez Burmistrza Miasta Kościerzyna – Dawida Jereczka, jest 100% właścicielem Spółki i zgodnie z prawem pełni bezpośredni nadzór i kontrolę.
II Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza jest w Spółce organem nadzorczym i kontrolnym. Rada Nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki we wszystkich jej dziedzinach w zakresie określonym przepisami kodeksu spółek handlowych.
1. Anna Kroll-Świderska - Przewodnicząca
2. Halina Pietruszewska - sekretarz
3. Tadeusz Stalke - członek
III Zarząd Spółki
Zarząd Spółki jest jednoosobowy powołany uchwałą Rady Nadzorczej- Wojciech Spiczak Brzeziński - Prezes Zarządu - Dyrektor Spółki.